Kävin tänään pitkän keskustelun kärmesystäväni kanssa. Olen väsynyt, mutta helpottunut lopputulokseen. Aikaisemmin mainitsinkin jo hyvälle mallille karanneesta käärmehuumasta ja tänään ystäväni soitteli, että joko on matoselle koti laitettu. No ei ole laitettu ja tästähän se henkien taisto alkoi.
Ystäväni, olkoon hän neiti S, ei tuntunut sisäistävän informaatiota mitä hänelle yritin tyrkyttää. Minun ei ole järkevää ottaa käärmettä juuri nyt. Ei vielä, ehkä kesällä sitten. Huomasin taas naisihmisen periksiantamattomuuden tässäkin asiassa. Muutamaan otteeseen olinkin jo luovuttamassa, mutta järkimies oli tällä kertaa paikalla. Onneksi.
Haluaisinhan minä sen käärmeen ja varmaan kesällä otankin, mutta nyt kiireiden ja pienehkön tilanpuutteenkin takia ei ole hyvä ratkaisu ottaa uutta outoa eläintä hoidettavaksi. Tunnin puhelu, josta 90% pelkkää kinaamista ja kädenvääntöä asiasta, mutta pidin pintani. Kärmes saa odottaa!

Mutta on minulla oikeastaan muitakin syitä kärmeksen hankinnan tiellä. Nimittäin aikaisemmin mainitsinkin jo parista uudesta hämähäkkilajista, jotka ovat niin sanottujen pakko-ostosten listalla. Kuitenkin hämähäkit menevät etusijalle olipa käärme kuinka upea ja kiehtova ötökkä tahansa. Huhtikuu lähenee, kelit lämpenevät ja ostoslistaa voi pikkuhiljaa ruveta lyömään lukkoon. Pikkuisia hämiksiä tänne kiitos! Tai voisihan sitä harkita vaikka jotain vähän varttuneempaakin otusta jos löytyy sopivaan hintaan.

Sain kärmesystävältäni pari kasvia (en muista nimiä) akvaariooni. Pitäisi olla sellaisia, että kasvavat vaikka tiskialtaassa, kuulemma. Minun akvaarioni tosin mädättää nuokin rehut viikossa jos on vanhaan uskominen. Nyt jos tuokaan kasvi ei menesty alan menettää uskoni koko akvaarioon.

Jospa sitä pitäisi pienen tauon. Katsoisi vaikka jakson tai pari Tom Veiliä. Olen onnellinen kun löysin tuon sarjan kaikki jaksot netistä ja vieläpä kohtuu hyvälaatuisina. Vajaa kymmenen vuotta sitten tuo ohjelma kuului viikon parhaisiin ja eipä tuo ole vuosien saatossa miksikään muuttunut.
Hyvä Tomppa, sää oot mun idoli! :)

-Paha "hidden agenda" Vaatturi-