Hyvää huometa!
Aurinko häkäisee sälekaihtimien välistä ja herättää minut. On niin kirkasta ettei edes tee enää mieli nukkua, vaikka saisikin. Se on kyllä kummaa, että vapaapäivinä ei osaa nukkua. Kyllä jos on herätys johonkin niin olo on niin vetämätön ja väsynyt. Nolla viis, siitä viis!

On huono omatunto. Liikaa on tullut pyörittyä baariloissa viimeaikoina. Nyt saa taas jäädä. Juhannuksena voi vähän lasista laulukirjaa availla, mutta sitten taas tiukka linja. Tässähän jumalauta alkaa viettää jotain taiteilijaelämää muuten. Ei iske minun pirtaan! Paskahousu-baskeripää-taiteilijat suhikoot turhuuksia paperille viinilasi sensuelleissa käsissään. Se on ok heille. Minua ette tuossa jamassa näe. Tuskin heruisi apurahoja minun maalarin taidoillani muutenkaan :)

Moottoripyöräkuume on hirvittävä. Ystäväni oli tilannut juuri 750cc Yamaha Viragon ja voitte uskoa, että tämä uutinen viskasi bensaa jo valmiiksi roihuavaan mopokuumeeseeni. Pakko saada pyörä, pakko pakko!! Minä tahtoo! Olo on kuin pikkupojalla. Tässä aikaisemmin järkeilin itselleni miksi ei kannata osta pyörää; "Kun ei ole talvisäilytyspaikkaa. Ei ole tallia nääs." Noh, enoni kanssa juteltiin eräänä päivänä aiheesta ja hän sanoa tokaisi, että; "Tuossahan minulla on talli pihassa joutilaana. Kyllä sinne yksi moottoripyörä talveksi mahtuu."  Aaargh! Ok. Minun on pakko saada pyörä. Ei siitä enempää. Pakko.

Pakko olisi myös tehdä tänään muutama tunti, ahh aina niin ihanaa raporttia. Minä sitten rakastan näitä liirumlaarum jorinointeja muodollisuuksien vuoksi. Voisin mieluummin pureskella foliomöykkyä ja työnnellä samalla tikkuja kynsien alle. Ripotella vähän suolaa silmiini. Niin, noin paljon iskee raporttihommat. Eräs tuttavani on aina sanonut, että mikä tahansa on mukavaa JOS vaan asennoituu niin. Hänen mielestään pääsärkykin voi olla nautinto KUN vaan asennoituu siihen, että se on ihanaa. Kumma kyllä... tältä samaiselta hemmolta oli mennyt lonkka sijoiltaan muutama vuosi sitten. Ystäväni oli sitten tokaissut lonkka paketissa sairaalassa maanneelle tuttavalleni; "Ota nautintona. Asennoidut vaan..." Ei ollut heppua naurattanut.

-Paha "kurjuuden maksimointia jo vuodesta 19xx" Vaatturi-