Laitetaas nyt tähänkin plokiin teksti, joka kumpusi ihanista pyhien jälkeisistä tunnelmista.

Piikki auki

Mä istuin pöydässä lähibaarin,
läpi syysmyrskyn mä sinne kaarsin
sillä kotiin on aivan liian moni delannut.

Istui seuraani pian tuttu ukko,
silloin aukesi hanat ja viinalukko
en rahaa tai arkea mä enää kelannut.

"On piikki auki tänään, nyt kiire ei selkää soita
valomerkkiin on pitkät ajat, ei aika meitä voita.
Ja huomenna on uusi aamu lähipubiin matkata
voi tämän putken jälkeen hieman kädet vatkata"

Sitten heräsin aamuun sekavan hurjaan
tunsin luojani silmät niskassa kurjan
ja lupailin että huomenna mä dokaa en.

Mutta tänään otan kupposen vielä
olen ihan pihalla ja mierolla tiellä
huomenna sitten hikoilen ja vapisen.

"On piikki auki tänään, nyt kiire ei selkää soita
valomerkkiin on pitkät ajat, ei aika meitä voita.
Ja huomenna on uusi aamu lähipubiin matkata
voi tämän putken jälkeen hieman kädet vatkata"

-Paha "liskoja en lemmikiksi ota, näkyy niitä muutenkin" Vaatturi-