Koin juuri ruumiista irtautumisen. Tai ehkä näin vaan unta siitä. Tai saattaa olla, että en edes uneksinut vaan kuvittelin näkeväni unta ruumiista irtautumisesta. No kuitenkin... kokemus oli vallan järisyttävä. Katselin katon rajasta pientä kotoluolaani ja huomasin jokaisen yksityiskohdan erityisen tarkasti. Suunnattoman paljon häiritsivät pölyhiukkaset, jotka suorastaan loistivat jumalallisen visioni edessä. Pöly loi verhon minun ja todellisen maailman välille. Hetkessä liihotin taivaalla ja katselin tätä pientä maapalloamme kuin Suuri Luoja konsanaan. Olisin ollut kykenevä viskomaan tuliset pallot pitkin Eurooppaa tahi Amerikkaa, mutta suuressa viisaudessani ja jaloudessani tyydyin puhaltamaan vain pienen hurrikaanin johonkin mitättömälle saaripahaselle. Tulivuoret purkautuivat ja julistivat uuden herran ilosanomaa. Olin kaikkivoipa ja en saanut tuosta tunteesta tarpeekseni.

Lentelin pitkin avaruutta ja loin samalla uutta tulevaisuutta. Loin uusia maailmoja ja näihin maailmoihin uusia outoja lajeja. Oli erivärisiä eläimiä, sekoituksia jo tuntemistamme otuksista. Oli elefanttien kokoisia hämähäkkejä ja suuret syöksyhampaat omaavia lentäviä olentoja. Oli paikkoja missä eli langettamani Suuri Viha. Ja toisaalla vähän matkan päässä Lempeä Rakkaus. Minä näin kaiken epäpuhtauden lävitse ja rankaisin julmasti jokaista kuka oppejani ja lakejani rikkoi. Paimensin uusia maailmojani niin kiihkoissani, että unohdin tyystin mistä olin kotoisin. Yritin luoda tuuraajaa tilalleni, mutta jumalan luominen oli vaivalloinen tehtävä ja väsyin kesken urakan.

Vatsasta sieppasi ja tunsin putoavani katon rajasta takaisin rakkaalle sohvalleni. Huidoin hädissäni ja yritin muovailla maailmaa, mutta turhaan. Olin kadottanut hirvittävät voimani ja pelko omasta heikkoudesta löi pitkin kasvojani.

Tiedän mistä tämä kaikki johtuu! Olen nähnyt kielletyn kuvan. Olen nähnyt Lordin kasvot! Miksi sinä kurja seitsemänpäiväälehti teit sen? Onko enää syytä elää tai kuolla? Onko mahdollisuutta palata paikkaan, missä Putaansuuta ei ole olemassa, on vain Mr. Lordi! Kamalaa hirveää, olen tulossa hulluksi!

-Paha "älyn paavi" Vaatturi-